کتاب “تبدیل رویا به ثروت”

تبدیل رویا به ثروت بدون انجام ریسک های بزرگ

کتاب  “تبدیل رویا به ثروت”

در این نوشته خلاصه ای از کتاب “تبدیل رویا به ثروت” با دقت برایتان آماده کرده‌ایم.

علاوه بر سرفصل های کتاب توضیحات مختصر و مفید البته اصولی و کاربردی عنوان شده است.

از شما دوست عزیز دعوت می کنم مطالعه بفرمایید.

 

فصل اول: کار آفرین محتاط کیست؟

 

گذاشتن تمام سرمایه روی یک ایده، کار مطمئنی نیست.

باید ابتدا منابع، آشناها و طرح کسب و کارتان را معلوم کنید و تا وقتی که درآمدتان به حدی برسد

که احتیاجی به حقوق نداشته باشید، شغل فعلی تان را حفظ کنید.

 

یک کسب و کار جانبی در صورتی موفق می شود که، بر اساس علاقه تان و آشنایی کامل از آن کسب و کار صورت بگیرد.

مثلا با تجربه یک کار نیمه وقت مرتبط، شناخت خواست بازار و قیمت مناسب و فراگیری مهارت های بازاریابی،

فروش و مذاکره، به جای هزینه کردن برای معرفی یک محصول جدید، بهتر است آنچه نیاز بازار است را به صورت

یک محصول ارزانتر یا مرغوبتر به بازار عرضه کنید.

 

فصل دوم: آیا محصولات به گونه ای هست که بشود فروخت؟

 

برای اینکه بدانید محصولتان خوب است یا نه، باید شروع به فروختن آن کنید، یعنی آن را آزمایش کنید.

یک شغل پاره وقت در آن زمینه پیدا کنید.

مثلا وارد بخش بازاریابی آن شوید تا روش فروختن آن را یاد بگیرید، یا 5 تا 10 ساعت در مورد حوزه‌ی مورد علاقه تان

مطالعه کنید. بهترین روش، شروع کار از بخشی است که قبلا در آن فعالیت کرده اید. به بازاریابی باید به عنوان

مهمترین اصل توجه کرد و دائم باید محصولات با خدمات را بهبود دهید.

 

فصل سوم: کارآفرین محتاط موفق چه چیزی لازم دارد؟

 

باید ابتدا ایده‌تان را اجرایی کنید و تا زمانی که از درآمدزایی آن مطمئن نشدید کل سرمایه‌ی را در آن خرج نکنید.

 

6 تصمیم استراژیکی برای اول راه:

1: صنعتی انتخاب کنید که می شناسید.

 

اگر کسب و کار جدید به تجربیات قبلی شما نزدیک باشد امکان موفقیت بیشتر است،

اما کسب مهارت برای کار جدید زمان زیادی می برد.

 

2: محصول مناسب برای فروش انتخاب کنید.

چیزی که دربازار پیدا نمی شود، حتما بازاری برای فروشش نیست.

با محصولی شروع کنید که الان هم فروش خوبی دارد و اینکه محصولتان باید نیازی را در بازار پاسخ دهد.

 

3: راهی برای افزایش ارزش محصولتان پیدا کنید.

آنچه بقیه می فروشند را بهتر کنید و ارزشش را بالاتر ببرید.

 

4: راه درستی برای بازاریابی انتخاب کنید.

 

موفق ترین راه، بازاریابی مستقیم است که به صورت پست کردن و یا آنلاین و یا مجلات می باشد.

 

5: پیشنهاد مناسب را انتخاب کنید.

80% زمان و توجه باید روی فروش اولیه باشد.

ضمن رعایت قوانین پایه، باید پیشنهادات فروش با زمان تغییر کنند.

 

6: راه مناسب برای نوشتن متن های تبلیغاتی پیدا کنید.

باید یک کارمند تبلیغ نویس خوب استخدام کنید که متن هایش ترغیب کننده باشد.

 

 

 

 

فصل چهارم: غلبه بر ترس

 

 

سه قدم اول در کارآفرینی:

 

1: زمان مناسب را تعیین کنید.

باید سیستم مناسب زمانی خودتان را پیدا کنید، طوری که به شغل روزمره و خانواده تان هم برسید.

اهداف بلند مدت را اهداف هفتگی و ماهانه تقسیم کنید.

 

2: سرمایه لازم را تهیه کنید.

باید یک طرح پیشنهادی دقیق و بررسی شده تهیه کنید.

یک شرکت سرمایه گذار پیدا کنید یا از خریداران پیش پرداخت بگیرید.

 

3: سرعت بالا داشته باشید.

راه سریع آموختن دانش کارتان، استخدام یک مربی است.

دنبال افراد موفق در صنعت تان باشید که به تازه گی بازنشسته شده اند.

 

 

فصل پنجم: فوق ستاره ها را استخدام کنید

 

 

کارمندان باید در سطح عالی باشند تا به ساخت، اجرا و رشد کسب و کارتان کمک کنند.

هر چه تعداد کارمندان فوق ستاره بیشتر باشد، سرعت رسیدن به سود بالا بیشتر است.

 

کارمندان باید سه ویژگی داشته باشند:

1: حس فوریت در کارها 

2: اخلاق کاری وقت شناسی

3: احترام گذاشتن به مشتریان.

 

در آگهی های استخدامی، شغل را به صورت موقعیت پاداشی و هیجان انگیز قرار دهید.

راه بهتر این است که از طریق شبکه های ارتباطی که در همایش ها و مهمانی ها و اماکن عمومی ایجاد

می کنید، درک دقیقی از شخصیت افراد بدست آورید و شخص موردنظرتان را پیدا کنید.

برای حفظ یک کارمند فوق ستاره، ارزش هایش را به او متذکر شوید، همه چیز را به او آموزش دهید

و هیچ چیز را پیش خودتان نگه ندارید.

 

به او اختیار دهید تا مشکلات را حل کند.

بیشتر از نرخ بازار به آنها حقوق دهید ولی نه بیشتر از حق آنها.

فوق ستاره ها هم باید خودشان کارمند داشته باشند تا به همه کارها برسند.

 

 

فصل ششم: هنر برقراری ارتباط

 

 

با افرادی که در کسب و کاری در زمینه ی کار شما موفق بوده اند، ارتباطتان با تمجید از دانش آنها آغاز کنید.

در نمایشگاه ها می توانید افرادی برای ارتباطات پرسود پیدا کنید.

 

12 روش برای متقاعد کردن دیگران و کاریزما (جذبه):

 

1: دوست داشتنی، صبور و مؤدب بودن

2: خوش قولی

3: خوش قلب و قابل اعتماد بودن

4: متخصص شدن باتحقیق و آموزش

5: صادق بودن

6: داشتن ظاهر مناسب

7: رفتار واقع بینانه و دوستانه

8: شنونده خوب بودن

9: وجه مشترک داشتن

10: فروتن بودن

11: پر مشغله نشان دادن خود

12: مفید و انعطاف پذیر بودن

 

برای تأثیر آنی در باز کردن باب صحبت اول با لبخند از طرف مقابل تمجید کنید، سپس درباره‌ی چیزی که

اطلاعات کامل دارد سؤال بپرسید.

اولین رفتار که از خود نشان می دهید تعیین کننده رفتار آینده ی افراد با شماست.

با ارتباط چشمی و همراه با لبخند و بدنی متمایل به سمت فرد موردنظر صحبت کنید.

 

 

معاملات مشترک با شریک ایده آل با این خصوصیات داشته باشید:

1: علاوه برسرمایه، فردی هوشمند، خلاق، اعتماد به نفس و با روابط عمومی قوی.

2: دارای برنامه بلند مدت.

3: وفادار.

4: منصف.

 

 

فصل هفتم: نابغه بازاریابی شدن.

 

 

زمان تبلیغ کردن کمتر خودتان را موضوع قرار دهید بلکه بیشتر مشتری را مخاطب قرار دهید.

مشتری را باید به جای نیازهایش به سمت خواسته هایش سوق دهید یعنی یکی از آرزوهایش را برآورده کند.

ادعای خاصی درباره ی محصولتان داشته باشید و آن را ثابت کنید.

 

رضایت مشتری را معادل خرید محصولتان قرار دهید. به جای مشخصات محصول، مزیت های آن را توضیح دهید.

 

پیشنهاد منحصر به فرد طبق سلیقه ی روز و با مفهومی ساده داشته باشید.

 

فرمول بازاریابی مستقیم:

 

1: وعده دهید.

2: مزیت را نشان دهید.

3: ادعاها را مشخص کنید و اثباتشان کنید.

4: پیشنهادهای وسوسه انگیز دهید.

5: رضایت را تضمین کنید.

 

تبلیغات پر از تعریف و مبالغه آمیز بیشتر از تبلیغات واقع بینانه نتیجه می دهند.

البته مشتریان در آغاز جذب حرفهای مبالغه آمیز می شوند اما در درازمدت انتظار صداقت و وفای به عهد را از شما دارند.

 

 

فصل هشتم: در دست گرفتن کنترل کسب و کار در حال رشد

 

 

روزانه باید زمان قابل توجهی صرف انگیزه دادن و نظارت روی عملکرد کارکنان تان کنید.

بعضی ایده ها را باید قبل از اجرا برای مدتی کنار گذاشت تا با گذر زمان متوجه عالی بودن یا بیهوده بودن آن شوید.

دستمزدها باید طوری تقسیم شود که هر فرد یک حقوق پایه داشته باشد و پاداش ها بر اساس میزان اهمیت او

به کارهایش پرداخت شود.

سرمایه لازم را صرف تولید و توسعه کارتان کنید.

1-در خرج کردن پول صرفه جو باشید

2- فروش را بالا ببرید و هزینه ها را کم کنید

3- سعی کنید به جای جدید کردن وسایل، وسایل قدیمی را تعمیر و استفاده کنید

4- حساب ها را هر ماه چک کنید

5- از نقدینگی تان مطلع باشید و از حساب های فروش، پرداختی و بازاریابی باخبر باشید.

 

اصطلاح مزیت پایدار رقابتی:

با پیشنهادهای منحصر به فرد و اجرای ایده های خلاقانه می توان برای 10 الی 20 سال آینده کارها را خوب پیش برد.

روی بخش مشتریان باید نظارت کافی داشته باشید. هر یک یا دو هفته، کارمندان باید آموزش داده شوند.

 

 

فصل نهم: رهبری- چشم اندازتان را زنده نگه دارید.

 

 

خصوصیات رهبران مؤثر:

 

1: برای انجام کارهای بزرگ به جای دادن وعده‌ی مزد بیشتر به کارمندان، در آنها انگیزه ایجاد می کنند.

2: روی کار تمرکز می کنند نه روی سیاست ها و سوءاستفاده از موقعیت ها.

3: بیشتر از آنکه به رقابت اهمیت دهند به همکاری و مشارکت ارزش می دهند.

4: به خدمات مشتری و کیفیت اهمیت می دهند.

5: سریع تصمیم می گیرند.

6: برای ایده هایشان حامی پیدا می کنند.

7: کارها را به سایرین واگذار می کنند.

8: جزئیات را مدیریت نمی کنند، به جز وقتی که کار جدیدی را به یک کارمند محول می کنند و برای مدتی او را مدیریت می کنند.

9: با اعتماد کردن به افراد و دادن آزادی عمل به آنها فرهنگ مسئولیت پذیری را به وجود می آورند.

10: علاوه بر کار گروهی در موارد خاص به کار فردی هم اعتماد دارند.

11: خوب ارتباط برقرار می کنند و افراد را برای رسیدن به اهدافشان متقاعد می کنند.

12: از نشست ها برای فایده رسانی به خودشان استفاده می کنند.

13: در مذاکرات با پرسیدن سؤال پی می برند دیگران چه می خواهند و قراردادی مناسب دو طرف تنظیم می کنند.

14: با ملاحظه هستند و به جای سخت گیری به کارمندان، خودشان را جای آنها می گذارند تا دیدگاهشان را بفهمند.

15: مسائل شخصی شان را با کارمندان در میان نمی گذارند.

 

 

در پایان

 

کتاب”تبدیل رویا به ثروت” کتابی در راستای کار بازاریابی و توسعه کسب و کار است.

در هر مرحله از کسب و کار هستیم مطالعه کتاب رشد شما را بهتر و بیشتر می کند البته، اگر عمل گرا باشیم.

این نوشته خلاصه ای از کتاب “تبدیل رویا به ثروت” بود و همین نکاتی که گفته شد هم میتونه به هر خواننده‌ای کمک کند.

در اصل هر علم و آگاهی همیشه انجام دادن اون هاست که میتونه تاثیرگذار باشه.

امیدوارم از مطالعه خلاصه کتاب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید